Esports alternatius

  1. Al meu parer, són igual de didàctics que els esports tradicionals o inclús més. Amb estos esports es busca eixir del comú, és a dir, no practicar sempre els mateixos esports que són els que dia a dia veiem en la televisió o els mitjans. Amb açò, podem aconseguir que es promoguen diferents esports que són igual de divertits que altres però simplement no estan tan desenrotllats ni tenen tants seguidors. D'esta manera, es produïx una renovació en les classes d'educació física, a més de ser esports que no tenim tan concebuts però que demostren una sèrie de valors igual d'importants que els altres esports i que vénen perfectes per a treballar en l'Educació primària.
  2. El bloc de continguts que fa referencia als esports mencionats anteriorment, és el bloc de jocs i activitats esportives, a pesar que per mitjà d'estos esports també es treballen una sèrie de continguts i temes transversals propis d'altres blocs. Quant al curs on es podrien treballar els esports alternatius crec que de manera correcta es poden desenrotllar en tots els cursos. Potser, en primer de primària s'hauria de realitzar alguna adaptació per a jugar al colpbol, sent un esport que cal tindre bona coordinació i cooperació amb els companys, pel simple fet que tan sols hi ha un toc per persona. Per als altres cursos es treballaria perfectament. En referència al dodgeball, crec que es pot practicar en tots els cursos de primària, com hem dit abans, per als primers cursos es podria realitzar alguna adaptació com reduir el camp perquè l'alumnat arribe, ja que a menor edat tenen menys força, però l'esport en si és senzill, ja que la majoria d'alumnes i alumnes ja han jugat a baló presoner que és un joc idèntic o quasi.
  3. Jo crec que les adaptacions realitzades al gimnàs han sigut correctes. En el primer esport, el dodgeball, hem reduït els equips sent de 4-5 jugadors només per a no relacionar-nos amb tots els altres companys i companyes de la classe. Per mitjà d'esta adaptació, aconseguim evitar un contacte directe amb la resta de la classe mentres que només ho tenim amb el nostre equip. En el segon esport, que ha sigut el colpbol, una vegada hem fet els dos equips dins de cada equip ens hem dividisc per grups, i al seu torn, cada grup s'encarregava d'una zona del camp, ja fora per a atacar o per a defendre, després cada grup anava rotant per les diferents zones del camp per a passar per totes les posicions i rols. D'esta manera, hem evitat una aglomeració de gent un certes zones del camp sinó que estàvem ben repartits realitzant cada un la seua funció. Per exemple, dins de la zona de mig camp el teu competies contra altres 3-4 evitant un contacte directe amb 20 persones més.
  4. L' esport alternatiu triat per mi és el Lacrosse. Aquest esport és comú de nord Amèrica. És molt paregut al hockey però es juga amb una pilota de goma i va per l'aire no per terra. Cada jugador porta un pal o estic amb una xarxa en la punta amb el que s'agafa la pilota. A més, cada jugador porta un casc per a protegir-se d'algun colp o caiguda en el cap. La finalitat d'este esport, és marcar gol en la porteria contrària guanyant aquell equip que anote més punts, l'espai per a dur a terme este esport pot ser la pista de futbol o la de bàsquet usant dos piques com a porteria. Els materials emprats per a realitzar l'esport són sencills, a més, el feríem amb material reciclat. Per a això, usaríem una pica del col·legi que tots disposem, una cinta aïllada i per a fabricar la part que agafa la pilota tallaríem una botella de detergent i un cartó del rotllo de paper higiènic per a subjectar-ho. Per mitjà d'este esport podem desenrotllar la coordinació óculo-manual per mitjà de la precisió que cal tindre. A més, podrem consolidar habilitats bàsiques com són el passe, els llançaments les recepcions.

Comentarios

  1. La presente reflexión me ha parecido bastante interesante. Como bien indica Ignacio, los deportes alternativos son igual de didácticos, inclusivos y educativos que los tradicionales, por ello, su incorporación en el currículum académico es fundamental. Además, fomenta la motivación y el interés entre el alumnado por su innovación y componente lúdico.
    En lo que se refiere a las adaptaciones realizadas durante la puesta en práctica, están bastante justificadas y su argumentación es correcta y preventiva, totalmente ajustada a la situación excepcional del presente curso por la Covid-19. Finalmente, la explicación de elección del deporte alternativo "Lacrosse", me parece una muy buena idea de trabajo por su contenido creativo y la incorporación de la interdisciplinariedad con la fabricación del propio material para su desarrollo. En definitiva, la puntuación es de 10.

    ResponderEliminar
  2. Hola Nacho, molt bona entrada, la reflexió i argumentació que realitzes em sembla molt correcta.
    Em trobe totalment d'acord amb tu, en l'afirmació de la importància dels esports alternatius dins del currículum i com a conseqüència dins de les nostres aules, ja que com hem vist tenen innombrables beneficis, pels quals ens poden servir per a millorar les nostres sessions, així com per a fer que augmente l'interés i la motivació de l'alumnat cap a la nostra assignatura.
    D'altra banda, l'esport que has triat em sembla una molt bona opció per a traslladar a l'aula, així com les mesures preses per a previndre els contagis de COVID-19.
    Per tant, en línies generals, em sembla una molt bona entrada i la meua nota és de 10.

    ResponderEliminar
  3. En esta entrada tu argumentación y reflexión me parece muy interesante y completa. Además pienso que la elección de ese deporte alternativo es muy acertada en los tiempos que corren actualmente y como medida de prevención del COVID-19 ya que se juega con un stick. Mi nota para esta entrada es un 9,5.

    ResponderEliminar
  4. Hola Nacho, estoy totalmente de acuerdo con lo que dices sobre las adaptaciones que deberían de tener los juegos a lo largo de los cursos. También me parece muy correcta la explicación sobre el juego que has elegido ya que se pueden respetar perfectamente las medidas de seguridad relacionadas con el Covid-19. Además, me ha parecido bastante adecuado para trabajar en el aula por lo que espero poder practicarlo alguna vez. ¡Mi nota es un 10! Enhorabuena.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

EXPERIENCIA PRÀCTICA TRINQUET UV.

El meu esport alternatiu.

Tradició vs Modernitat