Esgrima a l'escola.


  1. Sí que coneixia l'esgrima d'haver-ho vist en televisió alguna vegada, però tampoc en excés ja que no és un esport que televisen de la mateixa manera que el futbol o el bàsquet. A pesar de conéixer-ho, no havia tingut l'oportunitat de viure una experiència així ni de practicar este esport, he de dir que m'ha agradat molt la pràctica realitzada i la metodologia que s'ha empleat. Encara que és un esport minoritari en comparació amb altres, exposa una sèrie de valors que vénen al peu de la lletra per a practicar en un aula amb els alumnes i alumnes, per tant, sumat que es pot realitzar amb materials simples jo sí ho introduiria en la metodologia. A més, actualment amb el tema COVID-19 és un esport sense contacte i mantenint distància perfecte per a les classes d'Educació Física.
  2. El bloc a què pertany és la 5, el bloc de jocs i activitats esportives. Jo realment ho aplicaria a tots els cursos, ja que este esport aconseguix treballar uns valors òptims com són el respecte, la cooperació o la igualtat. Potser una proposta que duria a terme és en 1r de Primària eliminar la part de la sessió on els alumnes i alumnes fan la seua pròpia espasa i posteriorment, passen a la practica. Però perfectament, podrien realitzar nombroses activitats i jocs com els que realitzem en la classe pràctica nosaltres. En els altres cursos, crec que no hi hauria cap problema a desenvolupar l'esgrima.
  3. Els materials que empraria per a realitzar-ho serien els siguientes: 1 rotllo de cinta americana, 1 rotllo de cinta d'embalar transparent o de colors, 1 tram de 14 mm de diàmetre i 70 cm. de llarg de tub de PVC, 1 tram de goma bromera per a recobrir canonades, 1 bot de suavitzant gran, buit i net, 1 cúter i 1 tisora. Amb el tub de PVC necessitarem que tingan ajuda dels pares en casa. Els passos que seguiria per a realitzar la espassa serien els següents. En primer lloc, recobrim els extrems del tub de PVC amb goma bromera i els fixem ambdós amb cinta d'embalar transparent o de colors. Un dels extrems tindrà uns 10 centímetres i serà el mànec de l'espasa, i l'altre uns 5 centímetres que serà la punta de l'arma. Es talla circularment el bot de suavitzant, comprovant a continuació que es trobe completament sec per a facilitar l'apegat de la cinta americana. El tall hem de realitzar-ho aproximadament a uns 7 centímetres de la part superior. A continuació, s'introduïx la cassoleta per l'extrem xicotet (mànec) i la fixem amb cinta americana. Finalment, es recobrix amb cinta americana el bord de la cassoleta amb la intenció d'evitar talls, podent utilitzar cites de diferents colors per a personalitzar l'arma.
  4. Totes les activitat van dirigides per a l’últim cicle de primaria, 6º de primaria. El joc d’animació es el següent: S'anomena "el caragol". Tots els alumnes esten repartits per tot l'espai i organitzats en gran grup, cada alumne/a ha d'intentar tocar una part del cos que s'haja triat prèviament i evitar ser tocat. El que és tocat, deixa de participar, així fins que queda un alumne o alumna. Després, una variant seria disminuir l’espai. El joc per a la part principal és un circuit amb globus.organitzats en gran grup, es fan dos equips amb un arma i globus per persona; es delimita la pista en 4 sub-espais de la mateixa dimensió, que s'enumeren d'1 a 4, ascendentment. El joc comença amb tot l'alumnat en el camp 1 que hauran de realitzar accions d'1 x 1 amb l'objectiu d'aconseguir que a l'adversari se li caiga el globus al sòl i mantindre el seu en l'aire. Quan açò ocorre, el jugador/a passa al camp 2 i establirà una nova acció d'1 x 1, i així successivament fins a arribar al camp 4. Gana l'equip que aconseguix mantindre un jugador en el camp 1 o en el més pròxim a este. Per a finalitzar, el joc de volta a la calma faria un exercici d'autocontrol i equilibri on tindran que amb l'espasa tindran que fer el major numere de tocs amb un globus que unflaran prèviament.

Comentarios

  1. Como bien explica mi compañero, el siguiente deporte " Esgrima", aunque se presenta en menor medida, lleva implícitos una serie de valores fundamentales a trabajar con el alumnado. También, estoy de acuerdo en que es un buen deporte para introducirlo actualmente con la situación de Covid-19, ya que las mismas normas del juego te permiten respetar la distancia mínima de seguridad y se puede realizar con grupos reducidos.
    En lo que se refiere al material, es interesante ya que es fácil de elaborar y el alumnado puede poner a prueba sus habilidades, además de la creatividad.
    Para terminar, la propuesta didáctica está bastante completa y estructurada, se entiende perfectamente y es una buena forma de trabajar esta variante con los niños y niñas de una forma lúdica y motivadora. Considero que la puntuación es un 10.

    ResponderEliminar
  2. Bon dia, Nacho. Bona entrada, ben explicat els aspectes fonamentals de l'esgrima i de la seua aplicació en l'educació.
    Nosaltres no vam tindre l'oportunitat de poder treballar aquest esport i després de llegir les vostres entrades, he de dir que em doneu bastant enveja sana.
    Em sembla un esport molt interessant de portar a l'aula, ja que transmet una sèrie de valors molt importants en l'educació de les persones, a més de ser un esport fàcil i segur de portar a la pràctica en aquests moments de *COVID-19.
    Per tot això, la meua nota és un 9.

    ResponderEliminar
  3. La esgrima en Educación Física no es común practicarla, de hecho, yo no la he practicado nunca hasta la fecha. Es por esto que te agradezco que hayas explicado como poder aplicarla en la educación, como construir el material necesario y también que hayas resaltado que es un deporte que también ayuda a la prevención del COVID-19 ya que no se establece un contacto directo con el resto de personas. ¡Mi nota es un 9!

    ResponderEliminar
  4. Me ha gustado mucho leer la reflexión de mi compañero Nacho ya que nunca he practicado este deporte ni tampoco tenía conocimiento de las reglas, materiales, etc.
    Debido a la pandemia que estamos viviendo actualmente, me ha parecido un deporte adecuado para practicarlo en el aula como bien ha dicho y me ha dado ideas de cómo podría llevarlo a cabo en un aula de 6º de primaria, por tanto, mi nota sería un 10.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

EXPERIENCIA PRÀCTICA TRINQUET UV.

El meu esport alternatiu.

Tradició vs Modernitat